Flitens lampa lyser

I början av den här veckan lyste flitens lampa skarpt i garaget.  Väggarna har målats färdigt och vägguttagen har kommit upp. Det blev riktigt fint och ännu finare blir det när taket målats, men det kan vi inte börja med förrän det försvunnit lite prylar. Så vi får vänta med taket tills huset är mer eller mindre klart invändigt. 


I tisdags fick vi besked att plattan torkat, så nu är huset redo för både kakling och tapetsering. En liten sanning med modifikation, eftersom den restade skivan till köksskåpen måste på plats och så ska kakelfirman hitta en lucka i sitt späckade schema, men det ska nog lösa sig.

Mikael åkte till Gotland i morse och i morgon ska han tävla i GGN (världens största endurotävling). Jag håller tummarna att det går bra trots att han inte på långa vägar tränat så mycket som han brukar inför årets tävling. 

I dag fick jag ett paket på posten.  Det var böcker som jag beställt från hemsidan "Blogg till Bok". Man kan inte redigera något,  så det blev lite knas med några sidbrytningar, men det spelar ingen större roll.  Jag är jättenöjd😊


Den här helgen går vi över till normaltid och får tillbaka den timme vi lånade ut inför sommaren, den tar jag tacksamt emot.  I kväll blir det inget gjort har jag bestämt utan jag planterar mig i soffan med hemgjord pizza och Netflix. 

Trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0