Bollen ÄR i rullning :-)

Nu börjar det hända saker "på riktigt"!
 
Markarbetet har påbörjats. Grävmaskinen kördes dit på tisdagen:
 
 Och i dag på fm såg det ut så här:
I morgon kommer den del av berget som är framme att sprängas bort. 
 
På fredag är det byggstartmöte med alla som kommer att involveras i byggandet av vårt nya hus i Valsan. Vi kommer att få träffa grund- och byggentreprenörerna, de som ska ansvara för målning och tapetsering och de som ska kakla badrummet. På fredag ska vi också fastställa tidsplanen för bygget. Det känns, ännu en gång, lite smått overkligt att vi satt detta i rullning och att vi faktiskt ska bygga oss ett helt nytt, eget litet hus! "I en röd liten stuga ner vid sjön ska vi bo"  :-)
 
Hörde på nyheternas väderprognos i måndags att det meteorologiskt ännu inte är sommar i Dalarna, inte underligt att jag fryser om fötterna ibland och har fått lov att gå ifrån mina principer om att fötterna ska få vara bara under sommarmånaderna. Även om det för egen del är långt kvar till semester så håller jag tummarna för att värmen kommer med kraft inom kort!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nya huset

Åh vad jag är glad för er skull (och samtidigt förtvivlat avundsjuk - vill också, nu!). Skall bli så spännande att följa ert bygge och jag lovar att ni inte kan göra ett enda inlägg för mycket, för jag kommer lusläsa dem alla :)

2015-06-24 @ 17:05:25
URL: http://www.nyahuset.nu
Postat av: Solveig

Tack! Jag ska försöka vara flitig med uppdateringar :-)

2015-06-25 @ 07:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0