Hej mitt vinterland!

I helgen var vi ännu en gång till Sågbäcken för att hjälpa till med tillbyggnaden. För tre veckor sedan var vi senast dit och då drog Mikael el i innerväggarna och jag assisterade så gott jag kunde. Då fick vi ta oss in utifrån genom ett av fönstrena och jobba med ytterkläderna på. Nu var det betydligt varmare och skönare. Åsa och Peder har gjort ett jättefint jobb i veckan som var med tapetseringen och nu, när väggen kapats upp och kamin och golv kommit på plats så ser man vilket lyft det blir för hela stugan!
 
 
 
I fjällen kändes det som riktig vinter med minusgrader på natten och gnistrande vit snö. Så värst mycket utevistelse hann vi ju inte med, men jag, Åsa och Arrack tog en promenad såväl på lördag som söndag runt stugområdet i ett vackert vinterlandskap!
 
 
Till förmiddagskaffet på söndagen firade vi farsdag med cigarrer till Peder och svensk whisky till Mikael och efter en sen lunch åkte jag och Mikael hem till Borlänge igen. Åsa och Peder stannar kvar i fjällen tills på onsdag och ska nu ta sig an tapetseringen av köket.
 
Nu är det ny vecka och i kväll ser jag fram emot vår andra hemleverans av Linas matkasse som vi börjat prenumerera på. Kassarna kommer varannan måndag och så här ser matsedeln ut för denna gång:
 
Veckans meny vecka 46
A Snabb:
Pizzagratinerad sejfilé med tomat och oliver
B Tuff:
Salviakrämsfylld lövbiff med höstens rotfrukter
C Medel:
Timjankorv och frästa kantareller med potatis- och blomkålspuré
D Snabb:
Salviapasta med ugnsrostad zucchini och citron
E Medel:
Apelsin- och currykyckling med rotfrukter och ris
I förra leveransen var ett av recepten "baconlindad kycklingfilé med apelsindressad pumpasallad". Det känns jättelyxigt att få hem såväl mat som recept och så skönt att slippa fundera ut vad man ska laga för mat. Pumpasalladen, som även innehöll morötter, rödlök, persilja och bulgur, var för övrigt riktigt god :-)
 
 
Ha en trevlig höstvecka, nu är det mindre än tre veckor kvar till 1:a advent!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0