Stackars Joel!

Stackars Joel har varit sjuk sedan i söndags, hög feber och ont i halsen. I dag var han till vårdcentralen där han testades för såväl streptockoker som körtelfeber, det blev inget utslag på vare sig det ena eller det andra men han fick penicillin ändå. Hoppas det tar skruv snabbt!
 
Egentligen skulle Joel följt med till Eksjö för endurotävling i helgen, men det går ju bara inte. Så när Jonas kom för att hämta upp dem idag var det bara Mikael som åkte med. Även han är lite krasslig, får se om han tävlar eller får lov att stå på sidan om och heja på i morgon.
 
Elin har fått klart med en lägenhet på Gransrisvägen i området Brickebacken i Örebro. Hon skriver kontrakt på onsdag och får nyckeln om en vecka, så jag antar att det blir en tripp med lite möbler till Örebro nästa helg (om det är någon som har en soffa eller ett köksbord med stolar över tror jag att Elin är intresserad :-) Det är ett himla tryck på alla objekt, både lägenheter och rum, som kommit ut på Blocket (lägenhet via Örebrobostäder kan hon tidigast hoppas på till nyår hälsade de). Det blev en större lägenhet än vad hon tänkt från början (en tvåa), men för att få studiero kände både hon och vi att bostadsfrågan måste lösas rätt snabbt.
 

I går fick jag min dirndl som jag beställt via ebay, den passade perfekt! I slutet av september ska vi ha en Oktoberfest och då ska jag såklart ha den på mig, men jag ska försöka använda den vid fler tillfällen också.
Trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0