Siljan runt!

För en vecka sedan åkte vi Runn runt och idag var det dags för en lite längre motorcykeltur, nämligen Siljan runt. Vi hade en fantastisk tur med vädret och det blev en riktigt trevlig dag, avresa 12:15, hemkomst 17:30 och då hade vi avverkat 23 mil. Första stoppet blev vid en trevlig rastplats vid Siljans strand där vi åt lunch. Jag bröt sönder min plastgaffel på en soltorkad tomat, men fick låna en ny av ett par tyska tjejer som var på husvagnssemester.
 
Kafferast blev det på toppen av Gesundaberget dit vi tog oss med stolsliften. Förrutom oss var där en massa cykelåkare som åkte upp i liften med sina cyklar och sedan utför berget, Mikael blev lite sugen att testa tror jag :-)
Färden fortsatte via Sollerön, Mora, Nusnäs och Rättvik sedan sommarvägen från Tällberg till Leksand. Vid Hjortnäsbrygga drack vi upp det kaffe som fanns kvar i termosen och åkte sedan hem via Romma, Rönnäs och Valsan. Dalarna är vackert! 
 
 

Väl hemma var det dags att hämta Elin och Sanna vid station. Igår var de på Lady GaGa konsert i Stockholm och sov över hos en kompis där tills idag. I kväll är det dags för Elin att packa igen, i morgon förmiddag ska jag köra henne till Örebro och på måndag börjar hon sin utbildning till Biomedicinsk analytiker.
 
Joel är i Falun på gratisfestivalen Granny goes Street med kompisar ikväll. I morgon ska han och Mikael åka till Falun för att träna enduro och testa hojar av märket GasGas, och om två veckor åker de till Eksjö för att tävla i Ränneslättsloppet, nr två av tre tävlingar som ingår i enduroklassikern.
 
Zitor har idag avslutat sin åtta dagars penicilinkur och örat som han blev biten i för två veckor sedan av Arrak har nästan läkt ihop helt och hållet.
 
 Tyvärr var det ju inte den bästa av somrar i år, men förhoppningsvis har vi en härlig höst att se fram emot. Även om vädret var vackert i dag så var det helt klart höst i luften.Träden börjar så smått skifta färg till gult och rönnbärsklassarna hänger tunga på träden.
 
Avslutar med en bild jag tog av mig och Mikael i början av juli då vi tog en promenad upp på Hästbergs klack i regnet.
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0