Allhelgonahelg

Allhelgonahelgen är också endurohelg på Gotland. I går morse styrde Mikael och Joel kosan till Visby där de, tillsammans med dryga 2000 till, tävlat i den sista deltävlingen i enduroklassikern, Gotland Grand National. Joel hade hoppats hinna med sex varv, men en krånglande flottör på första varvet sinkade så det blev fem varv för såväl honom som Mikael. Jag följde tävlingen via SvtPlay och tycker att de gjorde det jättebra som klarade sig hela fem varv i den geggan, fina placeringar blev det också: en 54:e plats av ca 400 för Joel och en 156:e plats av dryga 600 för Mikael!
 
Jag och Elin har just varit och tänt ett ljus i minneslunden på kyrkogården i Kvarnsveden, det är så vackert med alla ljus. En kväll som denna går våra tankar särskilt till Mats & Greta (eller momme och moffa som barnen sa när de var små :-) och till alla som nyligen mist någon som stod dem nära.
 
 
I torsdags blev det "gofika" hemma hos mamma som fyllde år, samtidigt firade vi även Milly som nyss fyllt 6 år. Alla systrar och barn (förutom Joel) var där, och så lilla solstrålen Theo förstås, sötare och gladare unge får man nog leta efter :-)
 
I går var jag bjuden på tacos hemma hos Lotta, i vanlig ordning alltid trevligt att umgås med henne. Tyvärr blir det lite långt mellan varven, men nu har vi kanske något på gång som gör att vi måste ses lite oftare :-) 
 
I kväll behöver jag inte heller tänka på matlagning för då är jag och Elin bjudna hem til Åsa & Peder, det är till att ha det bra :-)
 
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0