Mikael 45 & middag på Vasamuséet!

I tisdags fyllde Mikael 45 och Joel, med lite hjälp av Mikael, lagade som lovat en god pizza med tonfisk till kvällen.

Själv var jag som sagt i Stockholm på Vattenstämma (branschorganisationen Svenskt Vattens årsmöte, tillika 150 års jubileum för Stockholms kranvatten!). Intressanta föreläsningar och en god middag som intogs i en fantastisk miljö på Vasamuséet. Inför middagen var det mingel på övre planet där man kunde studera skeppet på nära håll och borden stod dukade på entréplan alldeles intill skeppet. 600 personer var anmälda till evenemanget, så det tog sin lilla tid... Eftersom jag varit uppe sedan 04.30 på tisdagen bestämde jag mig för att hoppa över One Hell of a Band och dansen efter middagen och åkte tillbaks till hotellet direkt efter kaffet, då var klockan 23.20...

 
Temperaturen inne på Vasamuséet håller stadiga 18 grader, så min härliga poncho som jag köpte i USA satt inte i vägen.

I dag ska ví försöka hinna greja lite i trädgården. Jag ska också göra en rabarber och jordgubbspaj till eftermiddagen då Åsa & Peder kommer förbi på en fika.

I morgon jobbar jag och Mikael. Joel är ledig från skolan och ska ägna sig åt att plocka isär motorn på mopeden som skurit ihop.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0