Sommar?

I går hade vi en trevlig kväll med Johan & Lotta i Valsan. Bastubad, dopp i sjön (alla utom fegisen Lotta) och Canasta, vinst för damerna!

Nu har vi haft några riktigt kyliga dagar, känns inte av att vi gått in i sommarmånaden juni, utan snarare som oktober... I går jobbade jag i "Snacka om Borlänge" rummet på Kupolen och därefter tog jag ut Arrak på en långpromenad, fick låna regnkappa och fingervantar, skulle ha kompletterat även med en mössa för det regnade och blåste kallt. Försökte ta en bild på mig och Arrak, gick ju sådär :-)



Cissi hade kaffet klart efter promenaden, smakade gott! I dag ska jag skjutsa Cissi till Friskis & Svettis och Joel tar Arrak till sandtaget under tiden, efter jympan hämtar Mikael Big Mac & Co från Mc Donalds som vi äter hemma hos Cissi, jag tror hon ser fram emot det :-)

Joel och Mikael deltog i tävlingen "Stenskottet" i Falun i går, en lagtävling där de slutade på en fin 6:e plats (av 18 lag). Joel hängde på täten fint och Mikael & Jonas gjorde vad de kunde för att inte tappa placeringar. Mot slutet av tävlingen fick Joel och Mikael turas om att köra för Jonas gjorde illa sig i en fot (visade sig vare ett brott i ett av fotens små ben och en spricka i ett annat, gips i fyra veckor..).


Mikael: Efter 3,5 varv fortfarande 3:a


Joel kör så fort så det blev suddigt

Nu väntar en vecka med lite ledighet sådär mitt i, 6/6 firar vi Sveriges Nationaldag och systrarna "Conrad" med mor åker till Mora för lunch och besök på Zorngården, dit årets morsdagsresa går (förra året besökte vi Carl Larsson gården i Sundborn).

Ser att Elin är online på Skype, så nu ska jag se om vi kan prata lite med henne. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0