Midsommar!

I går firade vi midsommar här i Valsan. I ett antal år har jag och Mikael bjudit in goda vänner till midsommarfest och det är alltid lika trevligt! Många av ungdomarna (dom börjar bli för stora för att kallas barn:-) ville också komma med och det tycker vi är kul, allt som allt var det 22 personer här igår.

Årets femkamp, som bestod av grenarna boll i rör, snabelgång, strategispikning, blindstyre och stövelkastning, vanns stort av "ungdomslaget" som bestod av Joel, Anton, Viktor, Elina och Claudia, grattis!

Lagom till efterrätten dök Corinne upp med pojkvännen Peter och samojedhunden Nalle, så då hade vi fyra hundar på gården. Förutom Zitor 13 år var det storpudeln Elsa också hon snart 13 år, lagotton Gizmo 4 år (tror jag) och ovan nämnda Nalle 9 månader. Hundarna gick fint ihop, inga problem alls.

Efter mat och femkamp passade alla på att bada bastu eller tunna och framåt natten vankades vickning (i form av Tinkas goda nubbesallad) i lusthuset. En riktigt lyckad kväll!

Jag hade så trevligt i går att jag nästan helt glömde bort att fotografera, men några bilder blev det i alla fall:


Vi hade dukat till långbord i tältet (inget barnbord så långt ögat når, slut på dom tiderna :-)


Claudia klipper en något nervös Joel med vår kökssax och Mikaels hårklippningsapparat


Stiligt! Inte illa klippt av Claudia för att vara första gången


Gammal möter ung

Mikael har nu semester i fyra veckor, själv jobbar jag en vecka till. Ha en fortsatt trevlig helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0