Ny TV och bastun som ny igen!

I fredags kom vi av oss lite i våra planer att hinna upp till Valsan innan det blev mörkt. Åsa och Peder kom förbi och de hade en väldigt trevlig överraskning med sig! De var så nöjda med den tv de köpte åt sig själva i förra veckan och tyckte vi skulle ha en likadan. Så istället för den klumpeduns till tv som vi hade tidigare har vi nu en 46" SONY/BRAVIA platt-tv med HD kvalitet, toppen!



Vi åkte ändå upp till Valsan på fredagkvällen. Eftersom Mikael skickat ett meddelande till värmepumpen om att höja temperaturen redan på förmiddagen, så var det inte så kallt när vi kom upp. Mikael gjorde genast en eld i braskaminen och jag gjorde iordning ostfondue. Till den åt vi schwarzwälderskinka och drack ett glas vitt vin som vi åt medans vi såg på "På spåret".

På lördag efter frukost satte Mikael igång med att reparera bastun. Efter att jag städat ihop inne hjälpte jag till med att skära till nya bitar takpapp och dra ur de gamla nitarna ur taket. Mikael han är duktig han, bastun blev som ny igen!









Zitor trivdes som vanligt i Valsan

I morse gjorde jag iordning matsäck åt Mikael och Joel då de lastade hojarna i hästtransporten. De är just nu på väg till en av deltävlingarna i Vintercupen. I dag ska de tävla i Skutskär, så de kommer nog inte hem förrän rätt sent på eftermiddagen. Till de tävlingar som körs på lite närmare håll ska jag följa med, tex nästa söndag då de tävlar i Räfsbo utanför Avesta.



I dag ska jag, i vanlig ordning en söndag, ta hand om lite tvätt. Dessutom ska jag passa på att titta på filmen Bridesmaids innan Mikael och Joel kommer hem, för det är ändå ingen film som de vill se på med mig.

Njut av det som är kvar av helgen och ha en trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0