Bananmjölk

Jag har precis gjort bananmjölk (eller milkshake, fast så länge jag minns har vi kallat det för just bananmjölk :-) åt mig och Joel. Perfekt att göra när man har lite övermogna söta bananer som ingen vill äta. Lite glass och standardmjölk som får göra bananerna sällskap i matberedaren, och vips har man en söt och god efterrättsdryck!



Joel fick Beatles glasen i den julklappslek vi lekte på julafton i USA. Dom har blivit väl använda och passar perfekt en sådan här gång.

Mikael är hemma hos Botte på "enduro-efterträff" med pizza, bastu och säkert en hel del öl. Mikael och Joel har tävlat i tävlingen Trettondagsrundan, som fick flyttas från trettondagshelgen p.g.a. snö- och tjälbrist, tills idag istället. Joel, som tävlar i klassen junior, körde fyra varv à 16 km, dvs hela 6, 4 mil. Mikael och de flesta övriga i deras endurogäng tävlade i en klass där man körde två varv. Jag var med hela dagen och även Åsa, Peder och Arrak kom ut en sväng för att titta och heja.


Mikael med startnummer 406


Min dragkedja pajade så jag lånade Joels hockeyjacka (och byxor)


Joel ute på fjärde och sista varvet

Joel sitter på sitt rum framför datorn, själv sitter jag framför TV:ns Melodifestivalen, deltävling 2. Perfekt program att blogga till :-) Just nu sjunger Thomas Di Leva om att "aldrig ge upp och låt krig bli till fred", och med dom vackra orden önskar jag alla en fortsatt trevlig lördagskväll!

 


Kommentarer
Postat av: Storebror

Tja, tebörjame hette det väl mer "Bananenmilch" än än "bananmjölk", lissom...



Härligt eremitaktig tillvaro låter det som, där alla sitter i varsitt rum och glor på varsin skärm... Känns lite bekant. :-(

2012-02-12 @ 01:42:25
Postat av: Solveig

Om det inte blir för ofta så kan jag tycka att det är rätt skönt att få rå om fjärrkontrollen helt på egen hand:-)

2012-02-12 @ 09:50:02
Postat av: anti aging serum

see here for the top vitamin c serum 20 anywhere


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0