Ibland går det undan!

Vissa veckor bara försvinner i en rasande fart och det här var en sådan för min del. Beror bla på att det är mycket att ta tag i på jobbet så här efter semestern men även på hemmafronten har det gått undan. I måndags (efter besök och inskrivning på arbetsförmedlingen :-) bestämde Elin sig för att göra en sen ansökan till högskoleutbildningen Biomedicinsk analytiker i Örebro och i går fick hon besked att hon kommit in. Så nu jagar hon boende för fulla muggar, skolstart om 10 dagar... Hon har Au Pair kompisen Johanna som bor i Örebro och har erbjudits tak över huvudet där till att börja med, men en mer permanent lösning måste ju till, utbildningen är på tre år.
 
När Petra var här i helgen väckte Peder idén att åter fira jul i alperna (sist vi gjorde det var 20 år sedan :-) så vi har så smått börjat kolla upp flyg och boende. SAS flyger billigt och Petra & Sergio ska titta efter en stuga på snösäker ort, på skidorterna på lägre höjd är det inte längre säkert att det finns snö i backarna vid jul. Personligen är jag inte så lockad av själva skidåkandet, men jag har absolut inget emot att tillbringa en vecka i härlig alpmiljö!
 
 
Hann med att koka lite mer vinbärssylt den här veckan, Elin plockade röda och svarta hade jag i frysen. Antar att vi skickar med burkarna med Elin till Örebro, för det är mest hon som äter vinbärssylten i filen.
 
 
Kom på att jag haft ett inlägg tidigare som också handlade om att saker och ting sker snabbt, och det var för ganska precis ett år sedan då vi bla hastigt bestämde oss för att åka till USA över jul och nyår.
 
I eftermiddag ska jag och Elin ta Zitor till vetrinären. Han blev biten i örat av Arrak i lördags och nu varar det mycket och han har riktigt ont. Han kommer nog att få en penicillinkur så förhoppningsvis blir det snabbt bra.
 
Joel har börjat andra året på gymnasiet den här veckan, så nu är det vardag för alla snart igen.
 
Elin har påbörjat en ny blogg, länk till den (Elin Barmé) finns under "länkar" till höger.
 
Trevlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0