Day & Night Adventure!

I går arrangerade Borlänge kommuns och Borlänge Energis ungdomsråd (där Joel är med) ett Day & Night Adventure. Äventyret pågick from kl 14 tom kl 02 och började med aktiviteter för barn och avslutades med musik och nattbio för alla som var lite äldre. Uppslutningen var god och vädergudarna var på gott humör, lagom till eftermiddagen slutade det äntligen att regna :-)
 
Julia fick en fin ansiktsmålning
 
Efter att ha tillbringat eftermiddagen i Liljeqvistska parken åkte jag och Elin upp med ungarna (Jakob, Julia & Milly) till Valsan. Tinka och Jenny kom upp lite senare med korv, bröd, tzatziki och grillad kyckling som vi lät oss väl smaka av i lusthuset. Efter maten badade vi bastu och Jenny & Julia passade på att tvätta håret i sjön (det är sommar det!) och så grillade vi marshmallow över elden, en mysig kväll!
 
"Hedemoraborna" övernattade och jag och Elin åkte hem på kvällskvisten. Väl hemma tog vi en liten mc tur tillbaks till parken för att kolla in utomhusbion som visades på en 14 x 9 meters bioduk. Den visade sig vara uppblåsbar! Rätt häftigt med ute bio faktiskt! Ungdomarna gjorde ett jättebra jobb med hela arrangemanget och förhoppningen är att det ska återkomma år efter år. Nästa år ska jag ta med en filt och se hela filmen :-)
 
 
Just nu är Elin i köket med komisarna Ottis och Sandra och bakar kladdkaka. Jag räknar med att det blri någon bit över åt oss, så i kväll vankas det nog en "gofika"...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0