Sista helgen i oktober

Sista helgen i oktober är snart till ände och det har varit en bra sådan. I fredags tog vi det lugnt framför TV:n med god mat och rött vin. Mikael somnade framför TV:n en stund, lätt hänt en fredag kväll.

I går var vi bjudna hem till Johan & Lotta på tre rätters middag, förutom oss var även paret Landås bjudna dit på vår variant av "Halvåtta hos mig" som vi kallar för "Halvsju hos dig" :-) Bonds satte ribban högt och bjöd på den ena rätten godare än den andra.


Redo för god mat och trevligt sällskap

 
Till förrätt serverades laxbakelse

 
Till varmrätt serverades vitvinsmarinerad strutsbiff med rostade grönsaker och rödvinssås och till efterrätt hallonmousse och hallonsorbet. Till samtliga rätter serverades drycker som passade perfekt till maten. Middagen avrundades med kaffe och en chokladtryffel.



Tusen tack Johan & Lotta för en suverän måltid och en trevlig kväll, ni får 10 poäng av oss! Den 19 november är det vår tur att agera värdpar och i början av december avslutar Landås.

I dag körde Mikael iväg sin landsvägshoj på vintervila. Söndagen i övrigt ägnades åt att äntligen få upp Elins säng och kartonger på övervåningen.



För en timme sedan kom jag hem från min andra lektion i konståkning för vuxna. Det är jätteroligt men svårt (balans- och teknikproblem) men jag inbillar mig att jag kommer att bli bättre bara jag kämpar på :-)

Ha det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0