Attack på bred front!

Jag har precis druckit kaffe och läst Aftonbladet (som jag nu får köpa eftersom grannen Kasper tagit över Joels försäljning). På tal om Aftonbladet fick jag kvittera ut ett rekommenderat brev på posten igår med information om att Aftonbladet ska lägga ner sin dörr till dörr försäljning och Joels uppsägan på grund av arbetsbrist från och med årsskiftet, i närmare sex år har Elin och Joel sålt tidningen, inte illa! Uppsägningen drabbar ju heller inte Joel, utan Kasper...



Trodde faktiskt att vi skulle klara oss från de små flugfäna i år, alla andra började klaga på dem innan vi ens hade någon liten blomfluga i köket, men nu finns dom där i mängder! I går kväll fick jag nog och attackerade på bred front, nu bjuds de på såväl sirapsvatten som vitt vin och vinäger, spetsat med en droppe diskmedel. Det finns fortfarande många kvar, men jag ger mig inte innan alla fallit för frestelsen. Vinäger verkar förresten vara det de gillar bäst :-) Tack för tipset Lotte!



Joel och Mikael åkte till Eksjö igår för att tävla i Enduroklassikern Ränneslättsloppet, de kom fram i går kväll efter en bilfärd på cirkus sex timmar. Mikael tävlar i dag och Joel i morgon, jag håller tummarna för att det ska gå bra för dem båda!

Själv hade jag tänkt få en massa gjort denna helg (stryka, tvätta, flytta Elins lådor m.m.) men eftersom huvudet fortfarande känns rätt tungt efter ett par dagar med migrän och eftersom sommaren bestämt sig för att hälsa på igen så tror jag att jag ska omprioritera lite. Istället ska jag hinna med flera kortpromenader med Zitor och passa på att hänga ut tvätt som får torka i solen iställtet för i tumlaren, har redan hängt upp en laddning sängkläder på tork.



Så nu ska jag ut på promenad nr 1 men sedan blir det ändå lite strykning framför TV:n för jag hyrde filmen "Water for Elephants" på ICA i går och den ska lämnas tillbaks i dag. Passar på att hyra en film som Mikael och Joel troligtvis ändå inte vill se med mig. Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Elin

Joel valde en bra tidpunkt att sluta med tidingarna då :P



Är mina lådor uppe på Joels rum nu??



KRAM! <3

2011-10-03 @ 17:05:59
URL: http://elinniusa.blogg.se/
Postat av: mamma

Nix pix. Dom står så fint staplade i vardagsrummet, knappt så jag tänker på det längre:-) Fast denna vecka SKA dom bort!

2011-10-04 @ 07:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0