Kräftor och lingonsylt

I fredags var vi till Barken för att fiska kräftor med Åsa & Peder. Peder den stackaren hade fått ryggskott och kunde endast ta sig fram med hjälp av stöd av moppen, så det blev han som fick komma med de glada tillropen och jag och Åsa som fick turas om att hjälpa Mikael med kräftfisket. Burarna kom i vattnet strax efter 17.00 och vittjades varannan timme fram till kl 01.00, sedan fick de ligga kvar till morgonen. Tyvärr blev det inte så många kräftor i år (vi är ju lite bortskämda med att få många), totalt 108 st blev det. Vi bjöds på jättegod mat (aborrfilé) och vin och hade en riktigt trevlig fredagskväll. 


 









På lördagen var vi rätt trötta, det enda vi fick gjort var att köra iväg med det gamla taket och golvet från lusthuset, en slappardag i övrigt.

I går klippte jag gräset i Valsan på förmiddagen, då Joel och Mikael var och tränade enduro i Falun. Väl hemma i Kvarnsveden tog jag mig an de 3 kg frysta lingonen som legat i frysen sedan förra året och kokade sylt. Jag hade inga burketiketter, men eftersom det inte blir så många julklappar i år pga vår resa så tog jag julklappsetiketter istället, gick ju bra det med. Fick undan en del tvätt som väntat på strykning också, så nu får Essie hitta en annan sovplats :-)



 

På kvällen upptäckte Joel att vi fått besök av en igelkott som satt och fräste bredvid trappen, Zitor var väldigt intresserad.



Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0