They are back!

I dag kom snickarna tillbaks och även Kakelproffsen var till huset och gjorde sin första insats.  Fönsterfoder och fönsterbrädor har kommit på plats i flera fönster och delar av väggarna är försedda med gipsplattor. Det börjar verkligen likna ett färdigt hus även från insidan! 



Vi bestämde oss för de mörkare klinkersplattorna både under kaminen och i hallen och det kommer att bli jättefint. I dag lades plattorna under kaminen. 


Fotat från loftet

Om bara några veckor kan arbetet med att spackla väggar och tapetsera börjas och om två veckor levereras köket. Jag  börjar tro att slutbesiktning kan komma att äga rum betydligt tidigare än sista januari, vi får se om jag får rätt😃

I förra veckan installerades en hydropress och filter för rening av järn. Så nu har vi gott vatten, än så länge bara i en kran i garaget, men ändå.


I lördags hoppade jag i min dirndl och överraskade Mikael med en mini oktoberfest. Vi hade en trevlig lördagskväll på tu man hand ☺ Nu på lördag ska vi vara lite mer sociala och äta och dricka gott i sällskap med goda vänner på Galaxen där vi låter oss underhållas av  Wallmans som uppträder på sin turné. Det är slutsålt och blir säkert jättetrevligt. 


Avslutar med en bild tagen uppifrån vägen. 


Kommentarer
Postat av: Nya huset

Så fint ert hus ligger där vid sjön. Det passar in så bra i miljön.

2015-09-30 @ 21:26:30
URL: http://www.nyahuset.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0