Jag har bestämt mig

Nu har jag efter en del velande hit och dit bestämt mig för vilka tapeter vi ska ha. Jag har fått fria händer att välja men har såklart stämt av med Mikael. 
 
 
I hallen blir det denna:
 
I sovrummet denna:
 
Och i övriga huset (storstugan och loftet) blir det denna:
 
Som ni ser genomgående ganska diskreta och ljusa tapeter, men sovrumstapeten är lite mörkare än vad bilden visar. 
 
I helgen har vi jobbat på i garaget och fått mycket gjort. Mikael har spacklat, vi har slipat och även hunnit få dit glasfiberväv,  så nu är det målning av väggar som står på tur.
 
 
 
I huset sitter fuktmätare på plats i plattan i badrummet,  så i morgon kan vi få besked om det är tillräckligt torrt för att lägga på klinkersplattorna. Jag håller tummarna. 
 
Jag avrundade dagen med att byta ut de överblommade Margeriterna i mina fula krukor vid vägen till ljung. Sedan krattade jag löv i mängder medan Mikael bytte sadelöverdrag på hojen. Vi blev klara lagom till solnedgång. 
 
Nu ska vi ut och basta och tvätta av oss i vatten som vi värmer i en hink på det vedeldade bastuaggregatet,  funkar prima 😃
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0