Det mesta på plats

Idag har nästan alla köksskåp kommit på plats. En lucka och en skiva som ska sitta under överskåpen är restat. I "hålet" ska vår diskmaskin in, fronten kommer att täckas med en lucka som ser ut som övriga köket och i hörnet kommer spisen att stå. 


Vi testade genast hur vinstället kommer att se ut, men här uppe i Valsan fanns än så länge bara ett par flaskor att fylla det med 😊. I vitrinskåpet är det glashyllor och belysning,  blir nog snyggt med "finglasen" där.


Kakelproffsen har ännu inte hunnit hit för fuktmätning. Enligt tidplanen ska fuktmätning ske v 44 men de ska försöka komma dessförinnan. 

Joel har just varit här och hämtat sopor, innan hann stack tittade han in i garaget. Han tyckte att Mikael, Sebbe och Peder gjort ett bra jobb med väggar och tak och det kan jag bara instämma i.  Det går fort fram på alla fronter just nu.

Den sista elbeställningen ska göras, så i kväll ska vi räkna vägguttag och lysknappar.  Val av tapeter ska också göras inom kort och det är inte det lättaste. Jag trodde jag hade bestämt mig,  men tar det "en vända till". Elin har lovat att vara smakråd i helgen. 

Vår ståtliga täljstenskamin står också färdig och det blev precis så bra som vi trodde! Den har ett extra stenmagasin på 70 kg och kommer säkerligen att klara av att värma upp hela huset även en kall vinterdag. 


Kommentarer
Postat av: Nya huset

Oj vad fint det börjar bli!

Svar: Ja visst blir det 😃
Solveig Barmé

2015-10-15 @ 15:28:49
URL: http://www.nyahuset.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0