One down one to go!

I helgen rev vi förrådsbyggnaden. Vi fick behövlig hjälp av Åsa & Peder och Elin & Sebbe, Joel den stackaren låg hemma sjuk. Förrådsbyggnaden var lite lurig att riva eftersom två av rummen (bastun och gästrummet) även var klädda med plåt. Vi gissar att dessa utrymmen en gång i tiden varit fristående byggnader som sedan byggts ihop till en större förrådsbyggnad, även om Mikaels mamma inte minns det på det viset :-) Hur som helst så blev det lite besvärligare men det gick ändå förvånansvärt snabbt att riva. Vi använde oss av tigersåg, motorsåg, kofot och armstyrka vid rivningen.
 
Förrådsbyggnaden rev vi i princip på lördagen (bara dasset stod kvar till på söndag). På söndagen tog vi oss an köksskåp och garderober samt innerdörrar och monterade ner luftvärmepumpen i huset. Åsa & Peder körde ett par vändor till tippen med en del plåt och isolering, skönt att få iväg det på en gång. Vissa plåtar spar vi eller säljer, de blir perfekta att täcka ved med.
 
Vi fick också en 35 m3 container levererad på lördag förmiddag. Den var rejält stor men vi lyckades fylla den till brädden innan helgen var slut. Nu ska den tömmas innan vi tar oss an rivningen av huset.
 
Det blev även en hel del säckar med gammal isolering, eller egentligen gamla musbon. Muslortar och solrosfrön i massor. Som tur var såg jag bara ett mumifierat muslik, jag var faktiskt inställd på fler...
 
Arrack satt på första parkett som åskådare :-)
 
Fikapaus :-)

Före och efter :-)

Jag har läst ganska många husbyggarbloggar på sista tiden och kom på att det faktiskt kan finnas någon där ute som skulle tycka det var lika skoj att läsa om vårat bygge som jag tycker det är att läsa om andras. Så från och med i dag så finns det en länk från vibyggerhus.se till min blogg, så jag passar på att hälsa eventuella nya läsare välkomna :-)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nya huset

Ja, det är kul och inspirerande att läsa husbyggarbloggar. Vi är i ungefär samma situation som er, vi skall också bygga fritidshus på en tomt vi känner väl.

Följer er rivning med spänning!

Svar: Vad kul att du hittat hit! Jag har läst på din blogg också. Måste varit jobbigt det ni varit med om... Önskar er lycka till!
Solveig Barmé

2015-05-14 @ 07:14:28
URL: http://nyahuset.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0