Campingliv

I går fick vi containern tömd och tanken var att vi skulle göra ett rejält ryck med att börja riva stugan i dag med hjälp av Mikaels föräldrar och Elin och Sebbe. Men vi är förkylda båda två, speciellt Mikael som har åkt på en dunderförkylning och varit hemma från jobbet några dagar, så vi fick lov att ställa in. Elin och Sebbe ringde just och erbjöd sig att komma i morgon och köra på lite på egen hand och det tackar vi inte nej till. Stugan är nu helt tömd på vitvaror och köksskåp och alla fönster och dörrar har plockats ut. Däremot är så gott som alla väggar som ska rivas ytterväggar, eftersom stugan byggts ut i omgångar sedan 1950-talet.
 

Vi har ställt ut dusch och varmvattenberedaren nere vid bastun och för tillfället är det sjövatten som kommer ur kranen, i nästa vecka ska vi inhandla en lång vattenslang och koppla på brunnsvattnet. Så nu lever vi lite campingliv i lyxformat. Vi har kyl, frys och mikro i gästrummet och trivs förvånansvärt bra med detta "compact living". Att somna och vakna med sjön utanför fönstret i denna härliga årstid vi nu befinner oss i är fantastiskt!
 
I morgon åker jag till Älvdalen på avrostningskurs för tjejer i SMC:s regi hela helgen. Det ska bli jätteskoj! Förutom jag och Lotta så är det tre tjejer till (som jag inte träffat) som ska ta sällskap och jag ansluter då de passerar här i Valsan.

I morgon fyller också Mikael år, men eftersom jag sticker iväg vid lunch så har vi bestämt att skjuta upp firandet till nästa helg och "slå två flugor i en smäll" eftersom också jag fyller år snart.
 
Ha det bra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktiga ni är, blir nästan lite campingliv, mysigt. Ska bli kul att iväg och avrosta oss i helgen, är lite spänd faktiskt. Grattis Mikael ha en bra födelsedag, du får vila dej frisk i helgen.

2015-05-14 @ 22:54:17
Postat av: Anonym

Glömde skriva namn/ Lotta 😉

2015-05-14 @ 22:55:40
Postat av: Anonym

Ursäkta, glömde skriva mitt namn/ Lotta

2015-05-14 @ 22:58:23
Postat av: Nya huset

Måste erkänna att jag känner med mig i detta med campingliv. Kollade även på huset ni planerar att bygga (även om jag hade svårt att se ändringarna framför mig) men insåg att vi även siktar på hus i liknande modell. Skall verkligen bli så kul att följa er på er resa till ert nya hus!

2015-05-18 @ 06:46:52
URL: http://nyahuset.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0