Varmt, varmare, varmast!

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen och jag har funderat på om det är dags att lägga ner, men nu har jag bestämt mig för att hålla liv i bloggen ett tag till :-)
 
Sist jag skrev så nämnde jag att jag skulle iväg på en mc-tur med Lotta och ytterligare några tjejer, den turen blev tyvärr inte lång för min del och slutade ute på en åker. Jag missbedömde en högerkurva totalt och kom in i den med alldeles för hög fart och körde av vägen. Inga allvarliga skador som tur var, fick mig en smäll på några revben och var lite blåslagen på insidan av båda knäna. Hojen fick fraktas till HD-verkstad i Avesta där dom bytte ut både styre, hjul, backspeglar och kromade detaljer. Tanken fick dessutom lagas lite och lackas om. Den största smällen fick helt klart mitt självförtroende... Jag har kört både kortare och längre sträckor på både min gamla Virago (som Peder var så snäll och lånade ut till mig då min hoj var på verkstad)  och min fina Sportster efter vurpan, men ibland kommer osäkerhetskänslan fortfrande över mig. Klarar jag av att ta en kurva i den här farten eller inte? Jag litar helt enkelt inte längre på att jag klarar av att göra rätt bedömningar men förhoppningsvis försvinner den osäkerheten snart. På vår mc-tur i alperna kom osäkerhetskänslan över mig ibland men för det mesta njöt jag av en härlig resa i sällskap med Mikael. Vi har investerat i ett kommunikationssystem som gör att vi kan prata med varandra och det är kanonbra! Så skönt att kunna småprata medans man kör, tala om när man behöver tanka eller bara kunna utbrista "titta en rovfågel till höger" :-)
 
Mikael & Lotta utanför vår stuga där vi övernattade en natt på vår lilla mc tripp i början av juni, färden gick till Västkusten och runt Vänern
 
Vi åkte förbi akvedukterna i Håverud i anslutning till körning på sveriges kurvigaste väg, Brudfjällsvägen i Dalsland
 
 
Den 11:e juni tog Joel studenten, här gläds han åt en present från familjen Bond :-)
 
Innan vi for iväg på vår mc-resa firade vi min kusin Nine som fyllt 50-år. Festen hölls på midsommarafton i Althegnenberg i södra Tyskland. Hemma hos kusin fick bussen, i vilken vi transporterade hojarna i,  stå parkerad i 10 dagar
Mikael med en värlförtjänt drink innan middagen i Schweiziska Arth där vi övernattade första natten
 
På väg till familjen Alves i Frankrike passade vi på att besöka en mc-träff i Glaubenberger pass i Schweiziska alperna
 
Hos familjen Alves övernattade vi två nätter. Förutom besök på restaurang (bilden) så hade vi ett par härliga dagar med bad i poolen och boulespel i trädgården men jag har tyvärr inga fina bilder på det
Till Italien åkte vi över Stora St Bernhards passet på 2 469 m.ö.h. Här samtalar Mikael med en engelsman som "gjort sig av med" sitt resesällskap och valt att fortsätta på egen hand (efter vad han berättade så klandrar vi honom inte för det :-)
 
En liten paus på vägen. Mikael passade också på att både filma och ta kort med den lilla hjälmkamera han köpt
 
San Marco passet i Bergamo alperna 1 830 m.ö.h., den smala vägen över passet byggdes redan på 1500 talet
 
 
Paus på väg mot Gardasjön
 
Över Timmelsjochpasset, 2 509 m.ö.h. från Italien till Österrike (eller Passo del Rombo som det heter i Italien) fick man bara åka dagtid. På grund av låga moln var det dock lite av ett mörker när vi åkte... rätt häftigt ändå!
 
Sista resdagen på motorcykel var också enda dagen med dåligt väder men då regnade det precis hela tiden. Skönt att komma under tak en stund, tysk korvsallad med lök smakade bra till lunch :-) totalt körde vi 210 mil hoj.
 
Innan hemfärd mot Sverige bjöd vi Hans & Nine på restaurang. Mikael åt som sig bör i Bayern Scweinehaxen och knödel, till det drack han Doppelbock, ett mörkt öl från trakten
 
 
Efter ett par härliga veckor i Europa tillbringade vi resten av semestern i Valsan, förutom en dag då vi hjälpte Elin och Sebbe att flytta. De har nu installerat sig i sin mysiga lilla lägenhet i Romme och jag tror att de kommer att trivas bra där. Det vackra vädret tog vi visst med oss för sedan vi kom hem har det varit fint och varmare och varmare för var dag känns det som. Sedan Zitor lämnat oss har vi upptäckt att Valsans fåglar gärna kommer på mer närgångna besök, det gäller dock oftast änder även om vi här får chansen att hälsa på doppingar :-)
 
Bror Christian och sonen Max har hälsat på i Sverige och i förra veckan firade vi det och att även bror fyllt 50 i år. Tyvärr var det ingen som tänkte på att samla mor och far med alla sina barn för en bild, det hör ju inte direkt till vanligheterna att vi alla sju finns på samma ställe samtidigt
 
 
Julia och Max på brädor i vattnet, härligt med sommar :-)
 
Nu har vi avslutat semestern och jobbat några dagar, men sluta njuta av sommaren behöver man ju inte göra för det.  Vi funderar på att ta en tur med hojarna till Falun nu på kvällskvisten för att titta på lite cruising. Ha det gott i värmen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0