Valborgsfest i Valsan!

I tisdags hade jag tagit ut en semesterdag för att förbereda inför kvällens traditionsenliga valborgsfirande i Valsan. Mikael var tvungen att jobba så det blev jag som fick hålla brasan i badtunnan vid liv och det gick så bra så.
 
Det sista av isen försvann på sena eftermiddagen och så snart det öppna vattnet kom fram blev det genast vackrare i Valsan. Jag har sagt det förrut, men maj är verkligen en skön månad och det är en härlig tid vi har framför oss!
 
Vid sextiden anlände våra gäster som bjöds på färsk pasta och lövbiffsgratäng (ett jättebra recept som jag fått av Marika). Till efterrätt provade jag mig på något nytt (pannacotta är jätegott men det har det bjudits på väldigt många gånger) nämligen citronmousse med lemoncurd och oreokakbotten. Gott men väldigt syrligt, känner nästan hur kinderna drar ihop sig bara jag tänker på den efterrätten :-)
 
Mellan rätterna delades gästerna in i två lag för en liten tävling. Den hade jag & Mikael knåpat ihop kvällen innan, men jag får lov att säga att den blev riktigt bra även om det var med kort varsel. Segrande ur den striden gick ialla fall Lotta, Minna, Maja, Micke och Ronny, grattis igen till er!
 
Efter maten var det dags för bad för de som ville. Perfekt temperatur i badtunnan och bastun, väldigt kallt i sjön men det hindrade oss inte från att ta årets första dopp (för mig var det faktistk årets andra dopp, premiärdoppet hade jag i Mälaren i förra veckan, lika kallt där :-)
 
Ronny hade ordnat med musik så efter badet avslutades kvällen för de som var kvar med dans.  För att summera det hela :En jättetrevlig kväll!
 
Ha det bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta Bond

Ja mycket trevligt som alltid./Lotta

2013-05-19 @ 21:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0