Bara en dag kvar!

I morgon är sista jobbdagen innan fyra veckors semester. Jag tror att jag aldrig har haft så här sen semester och inte heller längtat så mycket efter att vara ledig. Ska bli så skönt!
 
I söndags gjorde vi vårt andra besök på en myr där vi veckan tidigare plockat två liter hjortron. Denna gång var det mer eller mindre länsat på bär. Vi fick ihop lagom så det räckte till en rejäl klick till våra pannkakor i alla fall, lite vardagslyx på söndagen :-)
 
 
På fredag i nästa vecka åker jag och Mikael och hälsar på familjen Alves i Frankrike. Vi kommer hem onsdagen den 7/8 och följande dag på eftermiddagen är det planerat för avfärd på vår mc-tur där vi i år får sällskap av Johan & Lotta. Första natten sover vi i Åsas & Peders stuga i Sågbäcken och därefter har vi tänkt tillbringa två nätter i Norge för att avsluta sista natten i stugan igen, hemkomst måndag den 12/8.
 
Vi har beställt framflyttade fotpinnar som jag hoppas vi hinner få, jag kände rätt snart att de behöver flyttas fram för att det ska bli bekvämt att åka långt på min nya fina HD :-) Till långturen ska Mikael också ordna så att jag får en ruta, det blir för ansträngande i längden med vinden i bröstet, men när vi kommer hem igen åker den nog av igen illa kvickt :-) Packväskor hinner vi inte ordna med, men jag ska ha en ryggsäck istället, det funkar nog bra hoppas jag.
 

På onsdag i nästa vecka ska Joel få sina halsmandlar bortopererade, jag hoppas att han hinner må lite bättre innan vi far iväg. Jag har lovat att ladda frysen med glass och kylskåpet med jordgubbskräm. Jag har också bett Åsa att titta till honom om han skulle må dåligt. Stor eller liten, det spelar ingen roll tror jag, mår man inte bra vill man gärna att det finns någon i närheten som kan tycka lite synd om en och pyssla om en lite...
 
Den 17/8 åker Elin iväg till USA för att hälsa på sin Au-pair familj och även vara med på Haleys Bat Mitzva fest. Kul att de håller kontakten!
 
I år har det varit lite glest med änder i Valsan. De få gånger vi har dem där och matar dem dyker också måsarna upp på ett kick. Här har de fått några hela skivor bröd att tampas om :-)
 
 
 
Ha det bra i sommarvärmen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0