Installerade!

I går var det en vecka sedan vi flyttade in i nya hemmet som är en bostadsrätt i två plan med källare, inglasad altan och några meter gräsmatta. I dag är det också två veckor sedan Mikael åkte till Uppsala för att laga sitt takfönster (det lilla hålet i en av örats bågar som jag berättat om i ett tidigare inlägg). Med allt som varit på gång har jag inte orkat/hunnit/prioriterat att uppdatera bloggen. Jag ber min lilla skara trogna läsare (som jag ju faktiskt har :-) om ursäkt för det och utlovar skärpning.
 
Såväl flytt som operation har gått bra.
 
Vi har kommit väl tillrätta på Råbocksgatan 11 och det känns redan som "hemma" tycker jag. Att flytta från ett hus där man samlat på sig en massa saker i dryga 20 års tid har inneburit en hel del vändor till tippen. Ganska många grejer har vi också kört till Valsan, så det blir nästa projekt att ta tag i. Det måste till en rejäl rensning även där för att få ordning och reda på alla prylar, så så snart det blir lite vårvärme kavlar vi upp ärmarna och kör igång med det.
 
Det har också fungerat fint med katterna. Jag var lite orolig att de skulle söka sig tillbaks till Kvarnsveden men våra katter verkar inte ha det bästa lokalsinnet, mer än en gång har de gått till fel dörr och jamat så de inser nog själva att de gör bäst i att stanna i närheten.
 
Mikael är sjukskriven även denna vecka. Han hör just inget än på höger öra och har varit lite yr några gånger (men inte alls så illa som befarat). Att inte höra är nog så jobbigt i sig sedan tillkommer såklart ett visst mått av oro att det kan ha skett någon bestående hörselskada i samband med operationen, det får tiden utvisa, vi håller tummar och tår att det gått bra.
 
 
Återstår att få tillgång till internet, fast telefoni har vi inte riktigt bestämt om vi ska ha eller inte.Det lutar nog åt "inte" eftersom det ändå oftast ringer i mobiltelefonerna. Det har varit en påfrestande vecka för Joel kan jag tänka. Påsklov och ingen möjlighet att spela WoW :-)
 
Tack än en gång till alla ni som hjälpte till med flytten!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0