Zitor och Cissi

I onsdags fick Zitor somna in med hela familjen vid sin sida. Det var strongt av barnen att följa med till veterinären... På förmiddagen tog Elin och Joel med honom till favoritplatsen Valsan. Antalet timmar som Zitor tillbringat huggandes i vattnet (efter något som vi aldrig listade ut vad det var) och liggandes på bryggan är många. Han, liksom vi, trivdes verkligen i stugan vid Mellanvalsan. Att hans aska ska tas dit känns som en självklarhet. Vi saknar vår älskade vovve något enormt! Men jag gillar tanken som en vän skrev på Facebook "Zitor jagar nog solkatter nu", det var nämligen en annan favoritsysselsättning han hade, att jaga solkatter (och ficklampsljus) så det hoppas jag att han gör nu i sin himmel :-)
 
 
Efter en sorglig onsdag blev slutet av veckan muntrare. På torsdagen fyllde Cissi 36 år och Elin och jag "firade" med att följa med på Fuegadans på Friskis & Svettis och efter det hämtade vi mat på Mc Donalds. I går firades hon lite mer "på riktigt" med smörgåstårta (som Cissi bjöd på) och paket. Det blev en trevlig kväll hos Åsa & Peder med kortspel och övernattning. Joel var med en del av kvällen men har tillbringat större delen av helgen hemma hos kompisen Fredrik där dom lanat. 
 
 NU GER JAG UPP! Har försökt lägga in en bild på Cissi som jag tog igår, men det går inte.. "Återanvänder" därför en fin bild på Cissi från i påskas :-) 
 
 
I dag hjälpte Mikael till att hämta möbler i Barken till Cissis lägenhet. Jag stannade hemma och putsade fönster men hämtade sedan upp Cissi för att ansluta vid lägenheten. På fredag är det dags att kånka upp nya soffan, så det var nog bra för Mikael och Peder att träna med några sängar idag. Det är en jättefin lägenhet som jag tror att Cissi kommer att trivas fint i. Att också Elin flyttat till egen lägenhet gör det nog lite lättare för Cissi att ta detta kliv in i "vuxenvärlden" och så tror jag hon gillar att de båda två bor på våning fyra :-)
 
I morgon är det sista veckan i november och till helgen ska stakar och stjärnor plockas fram. Smygstartade ännu lite med adventfirandet då jag bakade en saffranskaka i går, smakade riktigt gott! På lördag ska jag vara speaker i Säter på konståkningstävling, det var ett tag sedan jag hade sådana uppdrag, blir nog skoj!
 
Ha en bra vecka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0