Hej mitt vinterland!

Nu har det verkligen blivit riktig vinter! I går efter att Mikael och Joel tränat enduro åkte jag och Mikael till Valsan för att titta till stugan och för att röja lite snö inför helgen då Elin ska dit med kompisar för att bada tunna och bastu. Det var ganska utkylt i stugan, men med lite el-element och framförallt brasans hjälp blev det riktigt varmt och skönt efter en stund.
 
 
 
 
 
 
Temperaturen ute sjönk ytterligare ett par grader, men som ni ser var det varmt och skönt inomhus i alla fall :-)
 
 
I Mysvik har vi lite jul-pynt efter Mats & Greta som vi tar fram så att det blir lite julstämning även där. När Elin & Joel var små brukade de räkna tomtar hemma hos dem i lägenheten på Allfarvägen. Jag tror att de brukade komma upp kring hundra, men då räknade de också alla tomtar, inklusive de på julbonader och dukar :-)
 
Om två veckor har vi installerat oss i stugan i Ovronnaz i de Schweiziska alperna där vi ska fira jul med Mikaels familj. Pratade med Petra för en stund sedan för att stämma av inköpslistan, hon har köpt såväl prinskorv som köttbullar på IKEA i Genève, så det kunde jag stryka från min lista. Vi satsar på att få till ett riktigt svensk julbord med såväl julmust som dopp i grytan. Passar perfekt att Åsa & Peder valt att bila ner, då kan vi skicka med en del packning med dem.
 
I morgon åker jag till Sigtuna för en tvådagars kurs i Uppströmsarbete och även förra veckan var jag borta två dagar, veckorna bara rinner iväg! Nu ska jag sätta på lite kaffe, tända två ljus i staken och göra Mikael sällskap en stund framför Vinterstudion.
 
Ha en bra vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0