Orange är färgen för da'n!

I dag stämplade jag ut tidigt för att följa med Mikael då han skulle iväg för att prova/köpa hoj. Så nu överger Mikael den blå Yamahafärgen och är åter stolt ägare till en orange KTM. En kort provtur har redan hunnits med och i morgon ska de iväg på en liten längre tur, ända till Sahara (fast detta Sahara ligger i Säters kommun, en inte alltför vild gissning är att området har fått namnet på grund av att det är sandig mark :-)



I går lagade jag Moussaka för första gången i mitt liv. Det blev riktigt gott! Jag tog en genväg och förberedde auberginerna i ugnen (penslade med olivolja på båda sidor och sedan under grillen 5 min på vardera sida). Det blev riktigt bra och kan rekommenderas. Jag lät mig friskt inspireras av såväl tips från Tinka som olika recept på internet och kryddade med både kanel och kryddpeppar.

 

Jag skypade lite med Elin tidigare i kväll och hon var i full färd med att packa väskan inför sin resa till New York och Washington. Jag tror säkert hon får en toppenvecka med sina kompisar.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0