Takfönster...

 
I går följde jag med Mikael till Uppsala där han gjorde kompletterande hörselundersökningar och sedan träffade en läkare som kunde förklara de besvär med hörseln han haft sedan han krockade i skidbackarna i Alperna för några år sedan. Både röntgenbilder och undersökningarna visar att besvären kommer av att Mikael har något som kallas för SCD eller takfönster. I krocken gick en liten benbit i innerörat sönder som gör att kroppens egna ljud hörs inifrån, om det är tyst hör Mikael tex sina hjärtslag och ögonrörelser, det påverkar även balansorganet även om Mikael inte upplever det som det största problemet. Det går att operera, i Sverige har ca 12 operationer genomförts. En viss risk finns att man blir döv på örat, så det tål att tänkas på hur man ska göra...
 
På väg hem stannade vi till på mc butiken Lelles. Det blev inga byxor till Mikael men väl en jacka till Joel och ett skinnställ till mig :-) 
 
Får inte till annat än en jättebild, är inte så haj på Ipaden än :-)
 
 
 
trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lotte

Med den figuren så kan man kosta på sig en jättebild!

2012-11-10 @ 15:24:44
Postat av: Isoveli näkee sinut

Jag har alltid hört min egen puls när det är riktigt tyst omkring mig. Jag trodde det var normalt?

2012-11-11 @ 02:33:25
Postat av: Solveig

Själv kan jag mer känna pulsen ibland.. Mikael hör även sin egen röst inifrån, och känner tex steg han tar i huvudet...

2012-11-11 @ 10:10:29
Postat av: Solveig

Bror, glömde tillägga att Google översätt fungerar fint, men jag är glad att det du skrev kommentaren på svenska :-)

2012-11-11 @ 15:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0