Sköna maj välkommen till vår bygd igen!

I måndags firade vi Valborgsmässoafton i Valsan tillsammans med goda vänner. En jättetrevlig kväll som inleddes med grillpremiär för vår del. Det fungerade alldeles utmärkt att sitta i lusthuset, trots att vädret inte var lika fint som dagen innan. Infravärme, belysning och ett tätt golv har verkligen gjort underverk.

Efter maten lekte vi en liten musiklek som Joel och Simon gick segrande ur och därefter var det dags för bad. Så gott som alla doppade sig även i sjön, kunde behövas eftersom termometern i bastun visade en bra bit över hundra grader... I badtunnan var det mer behagligt varmt och jag höll mig till den.



En rejäl brasa hör Valborg till! När det brunnit ner lite (och innan Mikael laddade med mer ved) passade några av oss på att grilla marshmallows, sött och gott!

Simon agerade chaufför under kvällen, så vi fick inga nattgäster denna gång. Eftersom vädret blev riktigt fint igen den 1:a maj så blev jag och Mikael kvar i Valsan ytterligare en natt. I går tog vi det bara lugnt efter att ha städat ihop. Jag passade på att läsa ut ytterligare en bok av MajGull Axelson, så nu känner jag mig väl förberedd inför nästa helg då jag och Marina åker till Biskops Arnö.


Vid lunchtid hade det ännu inte slocknat helt i grytan...

Kvällarna börjar bli ljusa och man kan riktigt se hur blommor och blad slår ut. I Valsan har vi sett ett and- och ett gåspar simma runt, och snart bygger nog svalorna bo under bryggan igen.


Maj är verkligen en skön månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0