Nationaldagen

I dag på Sveriges nationaldag, som ju numer är en röd (dvs ledig) dag, åkte vi systrar som utlovat till Mora och Zorngården med mamma. På väg upp till Mora stannade vi till på loppis i Insjön. När vi kom till Mora var det dags för lunch och den åt vi på en Indisk restaurang. Inte så stort utbud på bufféen men maten smakade gott.

Guidturen på Zorngården var intressant, ett speciellt hus och en bra guide. Familjerna Zorn och Larsson var goda vänner och det var lite kul att få en återkoppling till förra årets besök på Carl Larsson gården i Sundborn.



Jag glömde kameran hemma och att fota med mobilen är rätt svårt, fick till ett par halvtaskiga bilder på oss alla som jag bjuder på. Vi försöker få till samma "fjortismin" som vi hade på förra årets bild (den hittar ni under Arkiv Augusti 2011 :-)





Efter Zorngården fick vi kaffe och tårta hemma hos Leffe och mamma hade med rabarberkaka, gott alltsammans! Hem åkte vi via Sollerön och Gesunda, trevligt att åka på den sidan Siljan som omväxling.

Mikael och Joel är i Falun och tränar Enduro i vanlig ordning, själv tar jag mig nu an tvätten som jag ska stryka framför tv:n. I morgon är det vardag igen...

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Lotte

Tack för idag=)



Dalsland är ett landskap i Götaland i västra Sverige. Det ligger väster om Vänern och gränsar i norr till Värmland, i nordväst till Norge, i väster till Bohuslän och i söder till Västergötland.

2012-06-06 @ 20:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0