Zitor 13 år!

I dag fyller våran älskade vovve Zitor 13 år och jag kan glädja både Elin & Sanna (som är de som normalt står för det mesta av firandet av hans födelsedagar :-) med att han minsann firats ordentligt. Han har fått en bakelse och en tuggring, och efter att ha ätit upp resterna från min lunch fick han också en bit mjölkchoklad till efterrätt.

Och, ja, jag vet att hundar egentligen inte ska äta choklad, att dom kan bli dåliga av det. Men jag tror att Zitor är ett undantag. Genom åren har han satt i sig såväl chokladtomtar och chokladaskar som stått för nära bordskanten. Bevisligen har han inte tagit skada, han fyller som sagt 13 år idag, en anseelig ålder för en hund av hans storlek.



Tuggringen har han tuggat på en stund, grävt ner och hämtat igen.. och grävt ner igen. Just nu ligger den i buskarna bakom bastun:



Det är bara jag och Zitor i stugan ett par dagar nu, för igår åkte Mikael & Joel till Linköping för endurotävlingen Stångebroslaget som är den första av enduroklassikerloppen. Jag håller tummarna för Mikael som startar kl 15.00 idag och för Joel som startar kl 13.30 i morgon. Lycka till!

I dag är det varmt ute men mulet, passar mig alldeles utmärkt eftersom jag lyckades få världens solbränna på rygg och höger lår igår då jag oljade in bryggan. Nu har jag just klippt gräset, tagit ett dopp i sjön och ska ut och lägga mig i en solstol och läsa semesterbok nummer 1. Ha en skön sommardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0