Veckosummering

Då var ännu en vecka till ända, ska försöka summera den med några ord för var dag:

Måndag: Vi ägnade några timmar åt att flytta diverse TV utrustning. Joel fick ta in projektor och bioduk på sitt rum, även vår gamla stora tjock-tv fick flytta in till Joel. Elins lilla tjock-tv (som Joel lånat), lånar numer jag och Mikael och har med andra ord nu en tv i sovrummet. Elins tv har inbyggd video, så vi tittade på gamla filmer från när barnen var små, tänk vad tiden går!



Tisdag och onsdag: För min del tillbringades de två dagarna i Norge. Intressanta studiebesök på reningsverk och fjärrvärmeverk och massa god mat (bla älgcarpaccio och sjötunga) får summera dagarna för min del. På onsdagen tränade Joel och Mikael enduro.

Torsdag: Ganska lugn dag efter jobbet för min del. Tvättade lite och såg på tv. Mikael jobbade över till sju på kvällen och Joel jobbade en timme efter skolan.

Fredag: Jag, Mikael och Zitor åkte upp till Valsan efter jobbet. "Matrepris", dvs ostfondue även denna fredag (Mikael tycker vi ska göra det till en fredagsvana :-). Bastu och tv-kväll efter maten. Joel hade kompisen Fredrik hemma, de såg på dvd och åt popcorn och kebabtallrik.





Lördag: I går jobbade jag mellan 11 och 16 i "Snacka om Borlänge" rummet i Kupolen. Det var mycket folk, lönehelg, och många kom in för att snacka, så tiden gick fort. Efter det fick jag rå om tv:n för att titta på konståknings em. Antar att Mikael ägnade förmiddagen framför tv:ns Vinterstudio. Mikael tillbringade också ett antal timmar i garaget och gjorde service på sin hoj, även Joel var ut en stund på kvällen för att förbereda inför morgondagens tävling.

Söndag: I dag följde jag med på Enduro-tävling i Räfsbo, Avesta. Det har varit en fantastisk vinterdag med strålande solsken. Mikael och Joel verkade inte helt nöjda med sina tider. Joels bakdäck var rätt slitet (många dubb saknas) och Mikaels hoj lade av några gånger utan egentlig orsak, så med tanke på det så var det en helt okej insats.


Soluppgång strax utanför Borlänge


Mikael i endurospåret


Joels start


Lastning av hojar i transporten

Nu ska jag laga mat. Det blir lax och potatis med kall filsås. Ha en bra vecka, nu går vi in i februari!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0