Slut-tuggat i dubbel bemärkelse

Normalt brukar jag inte ge några nyårslöften och det har jag väl i och för sig inte gjort nu heller. Däremot har jag tänkt försöka sluta med två ovanor som är vanliga att ge som just nyårslöften.

Det ena är att sluta bita på naglarna. Av någon anledning så brukar jag upphöra med den ovanan under semestern, så efter ett par veckors ledighet har jag nu fått en liten kant på mina naglar. Jag har inte börjat tugga ner dem ännu, utan ska banne mig lyckas sluta med att bita på naglarna den här gången!



Det andra är det klassiska: Att sluta äta onyttigt och därmed gå ner i vikt. Jag lyckades faktiskt med det förra året och känner mig därför full av tillförsikt i år. Jag och Marina viktrapporterar till varandra varje vecka och peppar varandra. Till min hjälp tar jag Naturdiets Caffe lattte shakes. Jag byter ut frukosten mot dem, de är riktigt goda så det ingen uppoffring alls att göra så. I övrigt ska jag "bara" tänka på vad jag stoppar i mig och undvika läsk och sötsaker. Att försöka röra på mig lite mer vore inte heller fel, men jag har ett knä som gärna vill spöka, så vi får se hur det blir med det... 



Nu ska Mikael och Joel ut och träna enduro igen, men det blir att ta det lilla lugna för Mikaels del. I går fick han närkontakt med ett träd och gjorde illa sig i såväl arm som bröstkorg. Han hade rejält ont i går kväll men som tur var känns det bättre idag. På söndag är det premiär i vintercupen i Hofors. Den skulle gått av stapeln redan innan jul, men blev uppskjuten pga det milda vädret vi haft.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Åsa

ska försöka göra som Solveig men det är svårt Nästa fedag ska jag träffa en instruktör på jymmet och få lite nya utmaningar är faktiskt ganska kul du kanske ska hänga med Solveig alt Mikael

2012-01-13 @ 19:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0