En lugn helg

Det har varit en lugn helg som nu lider mot sitt slut. Mikael och Joel åkte iväg till Hofors efter frukost i morse för att delta i vintercupens första tävling. Joel körde ner i ett stort vattenfyllt hål på sitt första varv och det tog nog på krafterna, men väl kämpat av dem båda.

Själv tog jag det lugnt på förmiddagen. Bytte gardiner i köket och promenerade med Zitor. Det är många tikar som löper så Zitor går mest med nosen i backen, lite drygt men samtidigt skönt att han är pigg och vill ut. På grund av tikarna så ylar han också från och till. I går på promenaden så plockade jag några kvistar med videkissar, tidigt för dem må jag säga!



I dag använde jag äntligen min spätzlepress som jag köpte i Tyskland i november. Tinka delade med sig av sitt recept som halverat (eftersom vi bara är tre) innehöll 4 ägg, en nypa salt, 4 ägghalvor vatten och "mjöl tills lagom konsistens".... Det där med mjölet blev ju lite knepigt när man som jag aldrig lagat spätzle. Men det blev en god söndagsmiddag med stek, sås, spätzle och stuvade grönsaker och det blev så det räckte till en varsin matlåda också.



I förra veckan bokade jag och Marina in oss på ett helgpaket på folkhögskolan och vandrarhemmet på Biskops Arnö i Mälaren för ett par dagar i mitten av maj. Där ska vi delta i författarkväll och pralintillverkning, och sist men inte minst träffa Maria N som också gick i vår klass i grundskolan. Maria jobbar som bibliotekarie på folkhöskolan på Biskops Arnö och det ska bli så kul att träffa henne igen, det går tyvärr alldeles för lång tid mellan varven. Vi håller tummarna redan nu om att vi får härlig försommarvärme då vi besöker ön.



Ha en trevlig vecka! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0