Grattis Elin 20 år!

För 20 år sedan i dag var det riktigt aprilväder med snö och solsken om vartannat och för 20 år sedan föddes Elin. Vi önskar dig en härlig födelsedag i USA!



I går åkte vi en snabb vända upp till stugan. Första Valsan har i princip sköljt och det är inte långt borta i Mellanvalsan heller, sjön var redan öppen på sina håll. Så här tidigt brukar inte isen försvinna och det hållmärke som Mats lärt oss (och som brukar stämma) för tidpunkt av sköljning av Mellanvalsan stämmer inte i år, för på Tjärnasjön ser isen ut att ligga rätt stabilt än så länge ("Valsan sköljer ca 1 vecka efter Tjärnasjön").

Zitor passade på att bada benen, han högg runt i vattnet i vanlig ordning:-)



Gjorde det jag måste på jobbet i dag (vikarierar i lab denna vecka) men är nu hemma för att kurera mig. Jag hoppas jag blir helt frisk tills vi ska till fjällen och hoppas att jag inte smittat ner Mikael eller Joel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0