Svampar och musikal

I går förmiddag gjorde vi lite höstfint i trädgården i Valsan innan det var dags för en svamputflykt i sällskap med Åsa och Peder. Efter god svamplycka blev det fika i lusthuset med bullar och äppelpaj.










Nu är det söndag förmiddag och jag sitter och rensar svamp framför TV:n, ser och lyssnar på Halloweenshowen från förra året, jag tycker fortfarande att det är den bästa isshowen som satts upp :-) Elin och Angelica gjorde verkligen ett jättejobb med showen, också jag lade ner ganska många timmar på förberedelser, kan inte riktigt fatta hur vi hann och orkade... Men bra blev det :-)







I går såg vi en annan underhållande föreställning med bra musik och sång. Det var musikalen All Shook Up på Maximteatern, även det jätteduktiga amatörer som säkert också lagt ner en massa timmar av sin fritid. 



Innan föreställningen var vi med Johan och Lotta på restaurang Tzatziki, som alltid jättegod mat. Det var riktigt fint väder i går så vi passade på att sitta ute, kändes nästan som semester :-) Efter föreställningen cyklade vi till älven och hann lagom se finalen på festival Salut (ytterligare ett exempel på vilket härligt engagemang det finns där ute för att underhålla och sprida lite glädje, fantastiskt med sådana människor :-)







Nu ska jag rensa färdigt innan det är dags att fixa lite lunch. Hoppas alla har haft en lika trevlig helg som jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0