Kräftor och surströmming

I går var det fullt kring bordet i lusthuset där alla lät sig väl smaka av maten som bjöds. Förutom jag och Mikael var det Christa, Tinka, Jakob, Julia, Anders, Klas, Joel och Gustaf. Vi hade dukat upp såväl de goda kräftorna som vi fiskade i Barken med Åsa och Peder som surströmming och tre sorters paj (ost, svamp och taco), så det fanns något för alla smaker. Mikael var den som uppskattade strömmingen mest, men mamma och jag åt också en klämma var och Jakob och Julia smakade också en tugga med olika reaktioner: Julia spottade ut sin men Jakob sa "det smakar faktiskt inte så illa"!



Efter maten åkte Joel, Gustaf och Klas ut en vända med båten för att fiska, men det blev bara en kort tur. Då de kom i land åt vi Gino med glass (Gino är gratinerade hallon, bananer och kiwi som toppas med vit choklad). Därefter var det dags för bad i tunna och bastu, några snabbdopp i den kalla sjön blev det också. Tyvärr tog batteriet i kameran slut, så det enda jag i övrigt kan bjuda på i bildväg från kvällen är en suddig mobilbild på Jakob och Julia:




Avslutar med en hästbild: På väg hem från konferensen i Bålsta där jag var torsdag till fredag, gjorde vi en avstickare till en hästgård utanför Enköping så att Martina (kollega på Smedjebacken Energi & Vatten) fick ta farväl av sin gamle häst Nicki som efter 25 år på jorden ska fara vidare till ständigt gröna ängar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0