Endurotävling & loppisfynd

I morse kl 07.00 åkte Mikael till Hedemora där han tävlar i en enduro lagtävling. I totalt sex timmar turas laget om att köra. Jag åkte dit lagom till starten 09.30, stannade en stund för att titta och åkte sedan vidare till mamma i Hedemora.


Jonas, som körde 1: a sträckan, hjälper Mikael att efter 2:a sträckan lämna över till Johan som ska ta sig an varv 3. I den "tysta zonen" måste motorcykeln skjutas fram till bytespunkten där transpondern (manick som registrerar varvtid) lämnas över till nästa förare 


2/3 av Doe:s lag 2 och 1/3 av Doe:s lag 1 vilar upp sig

Efter kaffe & långpannebulle med äpple åkte vi iväg på den för mamma obligatoriska "lördagsloppisrundan". På loppis nr 1 fyndade mamma en liten glassvan till sin samling med glasfåglar. Hon har tittat på den i några veckor, och om den finns kvar då, så är det meningen att hon ska köpa den. Inga impulsköp med andra ord :-)

På loppis nr 2 fyndade jag ett par sprillans nya bruna kängor med foder från Din Sko samt en klocka åt Mikael (den syns på bilden ovan, inte den vackraste men den fyller sin funktion :-)

Väl hemma tog jag en promenad med Zitor i det fina men kylslagna höstväderet samt fyllde äppelmoset som jag fick av min snälla mor på fryspåsar.



I kväll är vi bjudna hem till Åsa & Peder på middag och det ser vi fram emot, känns som ganska längesedan vi träffade dem. Ibland passar Åsa på att prova något nytt recept på oss, och det brukar alltid smaka gott (det smakar såklart gott även när det inte är någon nyhet till middag :-) Kanske vi utmanar dem i en Canasta, vi har haft lite flyt de senaste gångerna vi spelat. Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0