Släktträff och hundsim

I fredags åkte jag och Joel till Hedemora för att hälsa på lite släktingar. Mikael blev utringd på jobb sin sista semesterdag och kunde inte följa med, trist men sån’t som händer. Upptäckte att jag varit väldigt dålig på att plocka fram kameran, så tyvärr blir det inte så många bilder.

I sällskap med Christian och Max åkte vi först hem till pappa där vi träffade farbror Max, hans fru Ingrid och hennes syster Christa. Det var kul att ses och jag tror att jag lyckades göra mig förstådd rätt så bra. Christian hade med sig uppskattade presenter i flytande form.



 Joel lyckades även denna gång fiska upp en fin fisk, en hungrig stackare tror jag, för den nappade direkt på kroken, utan bete. Han fick lite goda råd från farbror Max om hur man rensar, fisken fick sedan stanna hos pappa i frysen.



Till kvällen bjöd Tinka på grillat och till det sallad och potatis och mammas Tzatziki. Till efterrätt åt vi en jordgubbstårta som jag hade med mig, jättegott alltsammans! 

Helgen i övrigt har innehållit målning invändigt i lusthuset, enduroträning och jobb (jag är med och bemannar ett rum på Kupolen som kallas ”Snacka om Borlänge”). Lite övningskörning med mc hann vi också med på lördagen. På söndag eftermiddag kom Johan och Lotta till Valsan för att låna partytältet och då passade Gizmo på att bada, han är en baddare på att hoppa ifrån bryggan! Zitor, som såhär i slutet av sommaren kommit på att han visst fortfarande kan simma, gjorde sin kompis Gizmo sällskap i vattnet.

  

Ha det bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0